Vi får leve på...

...minnene fra forrige helg!

Da skinte solen, da var vi stort sett ute og da koste vi oss på terrassen,
med andre ord; den gang da!

Helgen er jo langt ifra ferdig men værutsiktene ser ikke så altfor bra ut dessverre,
perfekt innevær da.

På søndag hadde vi besøk og da lagde jeg denne enkle smuldrepaien: 






En paiform, 500-600 g bær (kommer an på hvor stor posen er)
ca. 1 dl sukker
ca. 2 dl hvetemel (går fint å bytte til glutenfritt mel)
100 g smør som smeltet
vaniljesaus (et lite beger, 250 ml)


Frosne bær rett i paiformen, så strør jeg litt sukker
(her har jeg brukt skogsbær, men jeg er mest glad i bare bringebær)



Så heller jeg vaniljesausen over


Blandet sukker og mel og hell i smeltet smør.
Så etterfyller jeg med hvetemel til det er smuldrete.
(Jeg bruker en engangshanske når jeg gjøre dette)
Inn i ovnen på 200`C i ca.25-30 min.
Til den er gyllen og bærene bobler og "koker".
Se bilde over.
Nytes med is!

Så har vi vært i bursdag:



Nå er alle barn i seng og fredagskvelden skal tilbringes foran TV.

Ha en fin Pinsehelg alle sammen.
Klem Nicco

2 kommentarer:

Unknown | fredag, juni 10, 2011

Heitrlig , klem Marit og god pinse.

Veo | lørdag, juni 11, 2011

Utrolig søt blogg !

Besøkende