Viser innlegg med etiketten hage. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten hage. Vis alle innlegg

Hagens...

...forvandling!



Opplangs etter husveggene var det blomsterbed...


...og de er nå fjernet!
Bedre og bredere passasje.


Dette er baksiden av huset.
Her har vi gjort det bredere og satt opp en...


...mur!
Så her blir det buskbedskråning (eller hva jeg skal kalle det) til venstre
og veien blir asfaltert etterhvert.
I enden der blir det laget en liten trapp og så lager vi sikkert til en liten
krok med møbler. (Er ihvertfall tanken nå)


Her var det smalt...


...men ikke nå!
Flere bilder kommer etterhvert.

Så fant jeg en fin oppskift på Pickles.no som het
Latmannsskolebrød
De måtte prøves, og det var en super oppskrift i forhold til å bytte ut med glutenfritt mel.
Og de var....mmmm....veldig gode!


Forholdet mellom væske og det tørre gjorde det slik at deigen ble helt klissete,
og den hevet fantastisk.



Så var det ei spiseskje i hver smurte muffinsform
(men neste gang skal jeg kjøpe de som er litt mer stabile,
skjønner dere hvilke jeg mener?)
Og en sprut av vaniljekrem


Inn i ovnen i 12-14 min.


Så var det melis og kokos!


Barna hadde picknik på fotballbana rett nedenfor huset
og da måtte de få med seg ferske skoleboller i min mormors gamle smørbrødboks.
Er den ikke flott?
En av de tingene som jeg virkelig har gode minner med.
Jeg kan ennå lukte duften av mormors flotte smørbrød
som vi alltid hadde med oss på tur.


I dag har storesøstra vært i bursdag og da ble gaven slik.

I morgen skal jeg og storesøster på barselbesøk,
håper han blir glad for teppet og bleiekaka.
Bilder kommer i morgen, sammen med bilder av et scrappeoppdrag
jeg nevnte for en stund siden...
Eieren ble veldig glad.

God natt
Klem Nicco

Lupiner...

...rett og slett!
Jeg har alltid syns at lupiner er en flott og nydelig blomst, men en veikantblomst!
Men...hvis dere la merke til det hadde Victoria & Daniel bl.a det
som borddekorasjon...og det var jo LEKKERT!
Så i dag på min tur var det naturlig å plukke og ha med hjem.
Og det er jo fantastiske farger... 



...veldig sommer ihvertfall!


Nydelige farger i skjønn forening!


...og så plukket jeg hestehovblader.
Slike baller ble brukt i bryllupet til Mette-Marit og Håkon.
Og for 5 år siden lagde jeg og pyntet bordet til min svigerinne og svoger,
og da lagde jeg slike baller.
De var jo kjempestore de som ble brukt i det kongelige bryllupet,
men jeg har brukt små isoporkuler, for mine lå på bordet.
Det er baksiden av bladet som er ut... 

Så har vi vært i bursdag og sånn ble gaven til Anna!

Hagen er i STOOOR forandring, bildeserie av det for komme seinere!

God natt,
klem Nicco

Besøkende