Inspirasjon: Borddekking til...

...guttenes konfirmasjon!

"Hvitveis"



Man har kanskje ikke mange denimløpere, men det går an å kjøpe stoff på rull,
ferdige sydde gardiner og klippe opp eller avlagte olabukser?



Nok en gang det "samme" bordkortet, men med svart GlimmerMist denne gangen
og Dymo med navnet på istedet. 


Her ble syltetøyglasset som jeg tidligere har brukt til lys"lykt"
er nå fyllt med hvitveis.
Fant også fram fargeblyanter i matchende farger som fikk en hyssing rundt seg. 


Istedenfor de første skoene kan man bruke masse annet på bordet;
som "den første gitaren" f.eks?
Her har jeg satt hvitveis i et sånt plastrør fra blomsterbutikk 
(som jeg tar vare på når jeg får oppsatser med avskårne blomster)
Hvitveis henger fort med hodet hvis man ikke setter de i vann.
Her er ennå flere fargerblyanter. 


Her har jeg valgt å sette lysestakene sammen og ikke to og to eller annet "system".
Knapper i samme farger også. 


Flere syltetøyglass, denne gangen uten noe "strømpe".
------------------------------------


"lilleSTRØM"


Grunnen til at dette bordet går i svart og gult er pga ballen.
Den var utgangspunktet for fargene i denne borddekkingen.
Og kan vel kanskje passe for en lilleSTRØM supporter!
Her er jo også temaet "rundt" da;
bordbrikker, fatet med ballen og oppsatsen og knapper. 


Samme bordkortet passer her også men med svart DYMO.


Mange bloggere sverger til DYMO og det gjør jeg også; det er enkelt!
Her har jeg bare satt "bordkortet" rett på fatet.
Veldig ofte ligger vel bordkort igjen og de blir bare kastet.
Jeg pleier å ta vare på alt jeg får i selskap da men...


En enkelt med allikevel en effektfull detalj festet på glasset.


"Oppsatsen" trenger ikke inneholde bare blomster eller frukt for den slags skyld.
Her er det satt sammen av både fotball, blomster og lys. 
Denne kan jo f.eks stå foran konfirmanten også ha andre og mindre
dekorasjoner på bordet ellers.


Som her; slik kan resten av bordet være pyntet.


Noen steiner fra stranda passer også fint inn i fargetemaet.
------------------------------------

"Gullkantet tradisjon"


Her er akkurat det samme bordet som til jente;
men byttet ut med blå/lilla stemorsblomster.
Bordet forandrer seg helt.


Stemorsblomstene var i pakke med 10 og jeg har valgt å sette de
rett i t-lysestakene og noen i noen som er litt større.


Ikke alle har "første sko" som er hvite, men disse passer like bra inn. 


Stemorsblomster er som fløyel.
Man kan jo også ta inn enkelte ting som er gule da slik at man understreker midten av blomsten.


Noen blomster i hvitt også!

Fikk et tips ang. blomster som skal ligge på bordet og ikke stå i vann:

Fra Anita med bloggen: Drømmeslott
Kutt blomstene i den lengden man skal bruke med en goood skarp knip(rose eller andre harde stilker MÅ skråskjæres) og la de stå i godt rent vann i minst 24 timer FØR dekoreringen. Da holder de seg MYE lenger uten vann. ;)

Sånn da var alle 6 bord vist.
Gledelig hvis noen får inspirasjon og tips/ideer til sine bord.

Jeg får ihvertfall masse inspirasjon av andres flotte bord, og det gleder meg
å se alle de fantastiske bidragene til NIB`s utfording.
Jeg skal være med jeg også.

Da sier jeg natt,
Klem Nicco

Besøkende